zondag 24 februari 2013

Carte Blanche: Luuk van Binsbergen






















CARTE B(OIS)LANCHE
Voor mij is het belangrijk dat het sculptuur voor zichzelf spreekt. Dat je ziet dat er met veel energie en plezier aan is gewerkt en dat straalt het sculptuur dan ook uit.
Sculpturen waar mensen een glimlach van op hun gezicht krijgen. Het feit dat mijn atelier ook continue aan het veranderen is, betekent dat mijn sculpturen ook continue veranderen. Op een plek waar ik mij prettig voel, ontstaan ook sculpturen die ik prettig vind.
Ik werk graag en veel en mijn sculpturen vragen aandacht: ze moeten met liefde, zorg en energie worden gemaakt en dat zie je dan ook terug in het sculptuur. Sculpturen geven mij ook ideeën; ideeën die ik gelijk moet omzetten in iets tastbaars en zichtbaars. Van daaruit werk ik dan weer verder.
Inspiratie haal ik uit mijn eigen sculpturen. Het werk leidt mij en het hout `praat` tegen mij. Vanaf het moment dat ik hout ga zoeken en moet worstelen om het naar mijn atelier te krijgen, heb ik al een band met het hout ook nog maar voordat ik een idee heb wat ik met het hout ga doen.
Onderwerpen die steeds weer terugkomen in mijn werk zijn verbindingen, balans, binnen- buitenkant en ritme.


Opening:
Woensdag 6 maart 2013 om 20:00 uur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten